Rick & Roos bij tante Toos

Hallo kinderen! Rick en Roos en tante Toos hebben voor jullie weer een mooi verhaal uit de bijbel. Kijken en luisteren jullie mee? Er is ook een leuk werkje bij het verhaal, deze kun je downloaden en mee aan de slag gaan als je het verhaal bekeken hebt.

Bekijk hier ook de filmpjes van Kids 7+


#11 De Goede Herder
Vandaag horen we het verhaal over de Goede Herder, hij ging op zoek naar het schaapje wat zoek was.


#10 Vijf broden en twee vissen
Vandaag horen we het verhaal over David en Goliath.

Verwerking vandaag is er een kleurplaat van de kleine jongen die de 5 broden en de twee vissen bij de Here Jezus brengt. De kleurplaat kun je ook met kleine propjes crepepapier versieren.


#9 David en Goliath
Vandaag horen we het verhaal over David en Goliath.

Verwerking: kleur beide kleurplaten en knip de arm van David met de slinger uit. Met een splitpen kun je de arm vastmaken aan de andere kleurplaat. Zo kun je de arm van David echt draaien.


#8 Jona
Vandaag horen we het verhaal over Jona. Jona is ongehoorzaam en luistert niet naar wat God van hem vraagt.

Verwerking: Kleur de plaat (bijlage 1) de figuur Jona op de cirkel (bijlage 2) in. Knip of prik de 3 vakjes uit en knip ook de grote cirkel van bijlage 2 uit. Prik een gaatje in de kruisjes. Leg de cirkel onder de plaat van Jona en bevestig de bladen aan elkaar door middel van een splitpen. Als je aan de schijf draait; ‘Jona werd in het water gegooid. Maar God stuurde een grote vis die hem opslokte (vakje 2). Jona zat drie dagen in de buik van de vis (vakje 3). Daar bad hij tot God, vroeg de Heere God om vergeving en beloofde dat hij toch naar Ninevé zou gaan. Zo deed hij toch wat de wil van de Heere God was.


#7 Gods schepping
Vandaag horen we het verhaal over de schepping. Wat heeft God veel en mooi gemaakt! En Hij heeft nog veel meer gemaakt. Kijk maar eens naar buiten; misschien zie je nog wel meer dingen die God geschapen heeft.

Verwerking: 1e werkje; kleur de plaatjes die bij ‘dag’ horen met lichte kleuren en de plaatjes die bij ‘nacht’ horen met donkere kleuren. 2e werkje; Steeds horen twee plaatjes bij elkaar, ga maar op zoek. Je mag een lijntje trekken tussen de plaatjes die bij elkaar horen.


#6 Geboorte van Jezus
Rick en Roos en tante Toos hebben weer een mooi verhaal uit de bijbel voor Samen kerst! Vandaag een speciale aflevering van Rick, Roos en tante Toos op bezoek bij.. kijk maar gauw! We vieren vandaag dat Jezus is geboren. Dit kleine kindje zal de Redder van de wereld zijn. Het werkje van vandaag is een versjeskleurplaat en een kleurplaat van het kleine kindje Jezus.


#5 Zacharias en de geboorte van Johannes
Vandaag horen we het verhaal over Zacharias en de geboorte van Johannes. Zacharias en Elisabeth zijn al oud maar krijgen toch nog een kindje. wat een groot wonder. De Here God kan alles!

We maken vandaag een kerstster. Werkwijze: Kleur de ster met potlood of wasco in. Kwast de ster met olie in en laat het even drogen. Knip de ster uit maak er een mooi lintje aan en hang deze voor het raam. Omdat het vandaag de 4e adventszondag is hebben we nog een extra kleurplaat voor jullie waarop je kunt zien dat we vandaag 4 kaarsjes aansteken. 


#4 Maria krijgt bezoek
Maria krijgt te horen dat ze de moeder wordt van de Heere Jezus. We maken een knutselwerkje van Maria met haar dikke buik.

Werkwijze: Kleur of verf de beide kleurplaten van Maria en de baby. Knip het babytje uit en plak het babytje op de buik van Maria. Hoe heet de mevrouw op de tekening ook alweer? en hoe gaat de baby heten? waarom is het ook alweer zo’n bijzondere baby? Omdat het vandaag advent is hebben we nog een extra kleurplaat voor jullie waarop je kunt zien dat we vandaag 2 kaarsjes aansteken. 


#3 Daniel in de leeuwenkuil
Deze week gaat het verhaal over Daniel in de leeuwenkuil. We gaan een werkje maken over Daniël die tussen de leeuwen zit. De leeuwen doen hem niks. Daniël bleef luisteren naar God. Hij bleef bidden, ook al wist hij dat hij daarvoor gedood zou kunnen worden. Zullen wij proberen om ook elke dag trouw te zijn en elke dag bidden?

Werkwijze: Kleur de tekeningen van de bijlage en knip alleen langs de dikke lijn. Op de stippellijntjes maak je een vouw. Plak dan de tekening met de leeuwen vast aan de tekening met Daniël.


#2 Zacheüs de tollenaar
Zacheüs heeft gehoord dat de Heere Jezus in de stad is. Hij wil Hem graag zien. Hij verstopt zich in een boom. De mensen zien hem niet, maar de Heere Jezus gelukkig wel.  

Werkwijze:kleur de bijlagen en knip het vijgenblad uit. Maak een gaatje (met een prikpen of de punt van een schaar) in het rondje op het werkblad. De splitpen kan door het vijgenblad en de kleurplaat geduwd worden. Zacheüs zit in de boom. Hij zit achter het blad. Wie kan Zacheüs tevoorschijn halen? draai maar aan het blad, dan komt Zacheüs tevoorschijn.


#1 De ark
We horen het verhaal van Noach die een boot moest bouwen van de Heere God. Wij gaan nu deze boot, de ark, zelf heel mooi maken.

Werkwijze: De kinderen kleuren de plaat in. Op het lege vakje kunnen ze Noach (en zijn vrouw) tekenen. Een leuke variant is om Noach op een klein papiertje te tekenen (qua formaat iets groter dan het witte luik) het luikje open te knippen en het kleine papier achter het luikje te plakken. Plak eventueel een strook blauw papier, plastic, of sitspapier onder aan het werkblad, zodat het lijkt of de boot in het water ligt.