Catechese

Vanaf de middelbare school kunnen jongeren naar catechisatie; een begrip binnen het protestants christendom in Nederland. Meer leren over het geloof als voorbereiding op de openbare belijdenis.

De wijken Sionskerk, Opstandingskerk en Hulshorst maken gebruik van de Follow Me methode van de HGJB. De dominee leidt het thema in. Vervolgens gaat de groep in kleine groepjes uiteen met elk een eigen mentor waar verder gepraat wordt over het betreffende thema. Lees hierover meer op de site van de HGJB. De wijk Dorpskerk maakt gebruik van de methode “leer en leef” van de HGJB. De catechese worden medio maart vaak afgesloten met een gezellige avond bowlen. Uiteraard ben je van harte welkom op de catechese. Bel of mail de scriba of dominee van de wijk waarin jij catechese wilt volgen.

Belijdeniscatechisatie
Wil jij belijdenis doen? Of ben je geïnteresseerd, maar twijfel je om wel of niet belijdenis te doen? Meld je (aan) bij jouw wijkpredikant.