Sionskerk

Geloven doen we samen. Als gemeente. Wij zijn als leerlingen van Jezus Christus aan elkaar gegeven. Om elkaar onderweg te helpen en te bemoedigen, om elkaar te dienen en voor elkaar te bidden. Jezus roept zijn leerlingen op om samen met hem verbonden te blijven en de band met hem te koesteren en te bewaren. Het is een bijzonder voorrecht om deel te zijn van een gemeente. Geloven doe je niet alleen.

We weten ons dan ook geroepen om een gastvrije en open gemeente te zijn voor de kerkbezoekers en hen die niet of nauwelijks bij de wijkgemeente Sionskerk betrokken zijn en op allerlei wijze mensen de kans te geven kennis te maken met het christelijk geloof, elkaar aan te moedigen om in het dagelijks leven te staan met een open en uitnodigende houding tegenover anderen, ons praktisch te laten toerusten om getuige te zijn van Christus op de plek waar we wonen en werken, onze bijdrage te geven aan de samenleving, dichtbij en veraf, op een dienstbare en betrokken wijze.

Heeft u iets te melden? (ziekte, zorg of overlijden)
Hiervoor kunt u, bij voorkeur via de mail, contact opnemen met de pastoraal medewerker, Wim Eilander, emailadres: pastoraatsionskerk@hervormdnunspeet.nl. Voor pastorale aangelegenheden kunt u ook uw wijkouderling benaderen.

Contact met de kerkenraad
Centraal aanspreekpunt is de scriba van de wijkkerkenraad:

Ben Bruijnes
Bovenwiel 17
8071 MG Nunspeet
scribasionskerk@hervormdnunspeet.nl
telefoon (0341) 26 99 32

Geef je op voor Dabar!

Geplaatst op 17-04-2024 in Sionskerk

Geef je op voor Dabar!

Wat is Dabar?

Een werkvakantie voor jongeren vanaf 16 jaar.  Evangelisatie en recreatie op de camping. In de zomervakantie een week, samen met een team van ong. 9 jongeren alle activiteiten organiseren op de camping. Je meldt je vrijwillig aan en geeft een week van je vakantie om actief te zijn op de camping. Meedoen is gratis. In die week logeer je in een groepsverblijf en wordt er gezorgd voor eten en drinken. Je organiseert met je team de hele dag allerlei activiteiten voor kinderen, tieners en volwassenen. Denk aan kinderclub, tienerclub, volleybal, bingo, vossenjacht en broodjes bakken. Tijdens het doen van die activiteiten kun je iets laten zien van je geloof in Jezus. Dit kan al door kleine dingen: door dat ene kind aandacht te geven, door behulpzaam te zijn of door hoe je omgaat met je team. Elk team wordt ondersteund door drie mentoren bij wie je altijd terecht kunt.

Zelf heb ik 5 jaar achter elkaar als teamlid mee gedaan met heel erg veel plezier. Ik zei wel eens: het is de leukste week van het jaar! Ik heb er zoveel dingen geleerd, nieuwe vrienden gemaakt en ben echt uit mijn eigen bubbel gestapt om contact te maken met allerlei mensen. De afgelopen jaren ben ik als mentor actief en ondersteun ik in de commisie.

Waarom is een week Dabar de moeite waard?
Een hele gave week met een leuk team waarin je veel leert over jezelf, groeit in je geloof en veel mooie ontmoetingen hebt met de kinderen, tieners en de volwassenen op de camping.

Jongeren gezocht voor:
We zoeken nog jongeren voor: 20 juli tot 26 juli en 27 juli tot 2 augustus (16 t/m 25 jaar).

Meer info:
www.bakenharderwijk.nl.

Ook als u niet meer tot de leeftijdsgroep behoort, kunt u meeleven met Dabar.
Door het in uw gebed mee te nemen en/of door een Sing-in te bezoeken op de camping tijdens de zomervakantie.

De data van de sing-ins op zondagavond:
14 juli, 21 juli, 28 juli, 4 augustus, 11 augustus. Tijd: 20:00 uur, Drieërweg 104 Ermelo.

Heb je een vraag, spreek me gerust aan!
Groeten Dieke Waardenburg